Member details

Tattoo hyve

Tattoo hyve
Tattoo hyve (8090)
Join

Sort by: -Old first- | New first

20 Mar 2006, 18:28
Van af welke leeftijd tot welke leeftijd
27 Mar 2006, 16:56
Mijn eerste heb ik stiekem genomen op mijn 16e. Persoonlijk vind ik dat de tattoeerder tot 18 jaar toestemming van de ouders zou moeten vragen.
En tot welke leeftijd?? Dat maakt toch niet uit?
12 May 2006, 16:46
Haha das een goeie "tot welke leeftijd", hallo ze zitten er ook nog als je 100 bent hoor of je ze dan al 80 jaar hebt of ze dan laat zetten is om het even :-p Naja, misschien zijn ze wel iets nieuwer dan maar hee :tooth:
12 May 2006, 18:12
ik vind dat er echt heeeel zeker van moet zijn als je hem neemt want het gaat niet meer weg en vanaf welke leeftijd is ook moeilijk want twee tantezegsters van me hebben um al voor hun 16e laten zetten omdat hun mama is overleden en de tatoo is daarom gezet
gr,hen
12 May 2006, 18:15
Die wet waar ze mee bezig van dat het vanaf 18 wordt vind ik een zeer goed initiatief, iedereen neemt tegenwoordig maar tattoo's en kinderen van 15 zijn daar naar mijn idee gewoon nog te jong voor. Mijn ouders hebben zelf de grens van 18 bij ons gesteld en als je het echt zo graag wilt wacht je wel en weet je het in ieder geval zeker :-)
13 May 2006, 01:45
Je zou het ook op bepaalde lichaamsdelen onder de 18 kunnen verbieden.
Ik kan mij voorstellen dat je meer kans op spijt hebt als je in je nek, op je gezicht, handen of onderarmen een tatoeage laat zetten.
Een totaal verbod (of alleen met papa of mama) lijkt mij geen goed plan.

Ik wou op mijn zestiende perse een tatoeage wat in Amsterdam toen al niet mocht van de GG&GD.
Ik kwam dan via oudere vrienden (waardoor ik ook voor 18+ aangezien werd) bij een goede tatoeëerder terecht in een goede "shop".
Daar had ik geluk mee want als ik weggestuurd zou zijn was ik waarschijnlijk bij een of andere knutselaar terecht gekomen.

Als je het perse wil, dan wil je het, hoe dan ook.
13 May 2006, 19:15
Natuurlijk, maar het hoeft ook niet supermakkelijk te zijn, alles heeft z'n voor en tegens en ik weet dat er genoeg minderjarigen bij vage thuistatoeerders terecht komen maar dat hou je toch, betekent niet dat het zomaar moet kunnen dat elk kind van 14 bij de tattooshop kan binnenlopen zonder toestemming ofzo, toch?
13 May 2006, 23:10
da's heel lastig te zeggen, want idd, als ze willen doen ze het toch! En dan kan je het beter gecontroleerd doen ipv bij een of andere 'prutser'!
15 May 2006, 14:07
Je zou een mens zo&zo niet moeten verbieden om een tattoo te nemen, ongeacht hoe oud!! Toestemming van een ouder of voogd vind ik wel een goed plan!! Maar als het in iemands koppie zit, dan gebeurd het. Desnoods zelf knutselen (in mijn geval) En daar heb je alleen een afsluitbare kamer voor nodig. Helemaal geen toestemming.
27 May 2006, 18:29
ik heb zelf op mn 16e mn 1e tattoo genomen, persoonlijk vind ik het eigenlijk te jong :-p en als ik ooit zelf kinderen zou krijgen die een tattoo willen moeten ze wachten tot hun 18e :-p (nou ja, zo denk ik dr nu over ;-) )
30 May 2006, 23:04
ach, als een kiddo van 15 er al heel lang over nadenkt, vind ik het verantwoorder dan dat een 18 jarige op een blauwe maandag besluit dat hij een tattoo op z'n voorhoofd wilt, omdat dat stoer is.
27 Aug 2006, 14:19
Ik vind dat kinderen niet zonder toestemming van hun ouders een tattoo mogen laten zetten. Ik wilde het ook al heel jong maar mocht het ook pas op mijn achtiende. Als ouders het goed weten te onderbouwen hoeft het geen probleem te zijn om ff te wachten. Je kunt er immers de rest van je leven nog van genieten als je er goed over na denkt voor je hem zet. Ik ken genoeg mensen die op jonge leeftijd een tattoo hebben laten zetten en er vervolgens spijt van hebben. Maar ja, ik ken ok genoeg mensen die op latere leeftijd een tattoo laten zetten en er dan spijt van hebben. Dus tja......
2 Dec 2006, 20:23
Ik was net 18.. Heb er eerst 1,5jaar ofzo over gedacht.. en toen toch maar de knoop doorgehakt! *had ik veel eerder moeten doen haha*
18 Dec 2006, 14:11
Ik wilde het al vanaf mn 15e ofsow. Maar ik heb best relaxte ouders, die hebben het me nooit echt verboden (ik deed op die leeftijd toch wat ik zelf wilde :-p ) maar hebben er wel goed met me over gepraat. Toen had ik besloten een ontwerp te maken en die een jaar te laten liggen, als ik dan nog dezelfde wilde mocht ik um zetten van mezelf. Nou jah dat ontwerp kwam er pas toen ik 17 of 18 was, en was ook een combi met een piercing. Majah ik wilde niet t risico lopen dat mn pierc zou uitgroeien (was op mn onderrug) en dat mn tattoo dan verneukt zou zijn, dus heb ik die maar weg gegooit. Nu heb ik er 2 ontworpen die ik super vet vind, en wil ik er dus 1 dit weekend gaan zetten, ben nu 21 en weet wel zeker dat ik het wil. Ik wil ook nog een 3e als ik die andere 2 heb, maar ben nog niet tevreden genoeg over mn ontwerpen :-p
Ik denk dus dat iemand er wel 100% achter moet staan. Ook als je 15 of 16 bent kan dat, als je er maar lang genoeg over nagedacht hebt!
(Maar ik ben er ook wel voor dat je onder de 18 toestemming moet hebben van je ouders)
6 Apr 2007, 20:48
ik kreeg de eerste voor mijn 13e verjaardag van mijn ouders!! En ondertussen heb ik er nou 7. Nummer 8 en 9 zijn al in de planning en worden hopelijk nog dit jaar gezet als ik tijd vrij kan maken.

Subject Started by  Replies   Last 
Remy
2 yesterday, 11:37
©RixNet :typing:
71 Wednesday, 16:19
the Great Cornholio
22 Wednesday, 14:11
Georgette :yeah:
72 Tuesday, 17:23
Jacob
160 Monday, 21:38
Ritchie